glasna vanjska jedinica - Toshiba
(prestaro za odgovor)
Dragan Kovac
2008-02-19 18:59:25 UTC
Prošle godine mi je namontirana vanjska jedinica s dvije unutrašnje (treće
mjesto čeka kad dođe potreba za njim).

Vanjska: Toshiba RAS3M 26 GAV-E
Unutrašnje: Toshiba RAS-B10SKVP-E

Sve to radi izvrsno, osim jednog problema, a to je da je vanjska jedinica,
po mom mišljenju, dosta glasna. Kad je vani vruće i klima hladi, čuje se
sksksksksk. Kad je vani hladno (npr. -10) i kad klima grije, čuje se
poprilično glasno, pogotovo kad uključim obje unutrašnje jedinice. Čuje se
po cijeloj kući, čak i u prostorijama na drugoj strani kuće. Kao da se po
zidovima prenosi vibracija.

Treba li takva klima (cijeli sustav bez ugradnje košta preko 20.000 kuna)
biti nečujna, ili je normalno da je vanjska jedinica tako glasna?

Na sve ostalo zaista nemam primjedbi, hladi super, grije super, tiha je,
brzo počne grijati/hladiti, sve pet.

Lako ja pozovem one koji su isporučili i montirali klimu na uviđaj, no em
što ne želim ispasti budala (ako se vanjska jedinica zaista mora tako čuti
a ja očekujem previše) em što su već počeli u stilu da je njima to čudno
što im ja pričam ali eto nek ih podsjetim pa će doći...
Pif stiki, fif stiki.
Duima
2008-02-20 09:36:21 UTC
Post by Dragan Kovac
[...]
Ne može raditi ispod 45 dBA nijedna vanjska, a i 50 je OK, ali ipak to
što opisuješ zvuči kao glasnije - zovi one koji su...
Nike
2008-02-21 10:15:05 UTC
Ne bi trebala biti bučna ali postoje neke situacije kada može biti:
1. Kada se pogodi rezonantna frekvencija zida i uređaja
2. Kada su cijevi prekratke tj. nisu poštivani minmumi
3. Kada se dodiruju fiksne ikomponente koje vibriraju u vanjskoj jedinici
4. Kada je klima smještena tako da dolazi do efekta pojačanja zvuka
(kutevi)
5. Kada su oštečeni amortizeri kompresora
6. Kada nisu dovoljno pritegnuti limovi kučišta
7. Kada se nalazi u tihom okruženju subjektivno je bučna

Prag tolerancije buke nije u svakog isti pa se subjektivno osijeća kao buka
dok objektivno to nije. Može se izmjeriti mjeračem buke da bi se ustanovilo
da odgovara teh. podacima uređaja.
Nike
2008-02-21 11:13:09 UTC
Post by Dragan Kovac
[...]
Po ovome što ste napisali, vjerojatno je da je vanjska smještena na
relativno tankom armiranobetonskom ili zidu od blokova/cigle nedovoljne
mase koji prenosi i pojačava vibracije u cijelu kuću.
Ako je to slučaj, onda je jedino rješenje premještanje vanjske jedinice na
zid veće mase.
Spuzva
2008-02-22 07:35:47 UTC
ili ubacivanje gumenih amortizera ispod. ne gumenih podloski
Dragan Kovac
2008-02-24 09:12:48 UTC
Post by Spuzva
Post by Nike
Ako je to slučaj, onda je jedino rješenje premještanje vanjske jedinice na
zid veće mase.
ili ubacivanje gumenih amortizera ispod. ne gumenih podloski
Može li više informacija o ovome?
Pif stiki, fif stiki.
Nike
2008-02-24 20:13:44 UTC
Post by Dragan Kovac
Post by Spuzva
Post by Nike
Ako je to slučaj, onda je jedino rješenje premještanje vanjske jedinice na
zid veće mase.
ili ubacivanje gumenih amortizera ispod. ne gumenih podloski
Može li više informacija o ovome?
Ispod klime se postave amortizeri za brodske motere kao ovi:

Možda riješe problem. Cijena svakog je oko 100 kn.
Spuzva
2008-02-25 07:36:01 UTC
Post by Nike
Možda riješe problem. Cijena svakog je oko 100 kn.
za automobilske motore su oko 20kn/kom. ima ih u svakoj prodavaonici
autodijelova